חדשות

"שערי צדק": חיידק אלים תקף תינוק שאובחן במחלה גנטית נדירה

הרופאים ב"שערי צדק" נלחמו על חיי תינוק בן עשרה ימים שהורדם והונשם בשל תסמונת עור צלופן נדירה

הוריו של התינוק עם ורד אחרק-כהן, אחות אחראית במחלקה לטיפול נמרץ ילדים ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

רופאים בבית החולים שערי צדק בירושלים נלחמו על חיי תינוק בן עשרה ימים שהורדם והונשם בשל תסמונת עור נדירה. התינוק, נולד בבית חולים במזרח העיר במשקל שני קילוגרם בלבד. בלידה, הבחינו הרופאים כי הוא סובל מתסמונת מסוכנת ונדירה - "עור צלופן",  Collodion Baby Syndrome - הגורמת להתפתחות לא תקינה של העור ולצמיחת קרום דמוי צלופן שאינו מגן כראוי על גופו של התינוק הרך.

לאחר בדיקות שבוצעו לתינוק, הוא שוחרר לביתו במצב טוב, אלא שכעבור עשרה ימים מצבו הבריאותי החל להידרדר. אביו סיפר: "שמנו לב שהוא הפסיק להגיב ופיתח אדישות מדאיגה. חום גופו היה 33 מעלות בלבד. הבנו שיש בעיה ופנינו מיד ל'שערי צדק'".

התינוק פונה למרכז הרפואי במצב קשה, בדיקה מהירה שביצע הצוות הרפואי במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים העידה על הימצאותו של חיידק אלים שהתפשט בגופו בשל התסמונת ממנה הוא סובל. היה חשש כבד לחייו ומצבו הלך והידרדר והוא הונשם והורדם.

לאחר מאמצי הרופאים שכללו טיפול תרופתי תומך ותמיכה נשימתית, מצבו הבריאותי הלך והשתפר ובתום 12 ימי אשפוז שוחרר לביתו במצב טוב.

"מדובר במחלה נדירה המאובחנת בשכיחות של 1:300,000 לידות בלבד. עקב מוטציה גנטית, ישנה הפרעה בהתפתחות העור, אשר בין השאר חושפת את הפעוט לחדירת חיידקים מסוכנים מהסביבה החיצונית", הסביר ד"ר אמיר זילכה, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ ב"שערי צדק".

"מלבד סכנת הזיהומים, העדר עור תקין גם גורם לסכנה של אובדן נוזלים וחום גוף. חלק קטן יחסית מהילדים הלוקים בתסמונת זו מבריאים לחלוטין כעבור מספר שבועות, אך רובם מפתחים מחלת עור כרונית הדורשת טיפול מתמיד. עם זאת, בדרך כלל הם יוצאים מכלל סכנת חיים ומסוגלים לנהל אורח חיים רגיל למדי".

הודות לטיפול המהיר והמקצועי התינוק שוחרר לביתו במצב טוב שצפוי עוד להשתפר.

נושאים קשורים:  תסמונת עור צלופן,  מחלה גנטית,  בית החולים שערי צדק,  חיידק אלים,  חדשות,  ד"ר אמיר זילכה
תגובות