חדשות

מנכ"ל חדש לשירותי בריאות כללית צפוי להיבחר עד סוף החודש

בשלב זה קיימת הערכה ששלושה מועמדים לתפקיד המנכ"ל: ד"ר אורלי וינשטיין, סמנכ"לית הקופה, ד"ר איתן וירטהיים, מנכ"ל בילינסון ויורם סגל, ראש חטיבת קהילה בכללית

סניף קופת חולים הכללית. צילום: רומן ינושבסקי/ שאטרסטוק

ההליך לאיתור המנכ"ל הבא של שירותי בריאות כללית צפוי להיסגר ב-7 באוגוסט ועד סוף אותו חודש יקבע מי ישמש בתפקיד. זו הפעם הרביעית בתוך שנה וחצי שהכללית מחליפה מנכ"לים. המנכ"ל האחרון היתה רות רלבג שהתפטרה לפני כחודש לאחר ששימשה בתפקידה פחות משנה – וזאת בעקבות דו"ח ביקורת פנימי שחשף בעיית ניגוד עניינים הקשורה במנכ"לית היוצאת. כך דיווחה הבוקר (ה') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

בשלב זה קיימת הערכה ששלושה מועמדים לתפקיד המנכ"ל: ד"ר אורלי וינשטיין, סמנכ"לית הקופה וראש חטיבת בתי החולים בארגון הבריאות הגדול בישראל. לפני שהגיעה לכללית שימשה ראש חטיבת המרכזים הרפואיים במטה משרד הבריאות. שם נוסף שעלה בימים האחרונים: ד"ר איתן וירטהיים, מנכ"ל בילינסון ששימש בעבר מנכ"ל בית החולים מאיר. ככל הידוע טרם הגיש רשמית את מועמדותו.

מוזכרים גם יורם סגל, ראש חטיבת קהילה בכללית – שהוא לפי דיווח ב"ישראל היום" מועדף על ועד עובדי הקופה. אלי כהן מ"מ המנכל ומנהל מור.

יתכן שעד שיסגר ההליך בעקבות קול קורא להצגת מועמדים, יוגשו מועמדויות נוספות גם של אישים בכירים בתחום הבריאות והרפואה שאינם מעובדי הכללית כיום.

בראש ועדת האיתור: יוחנן לוקר יו"ר דירקטוריון הכללית, השופט בדימוס סלים ג'ובראן ועו"ד אורית סון.

נושאים קשורים:  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  מנכ"ל שירותי בריאות כללית,  ד"ר אורלי ויינשטיין,  ד"ר איתן וירטהיים
תגובות
אנונימי/ת
21.07.2022, 16:01

יפה. שלושתם אנשי הפוליטבירו. תרגום לעברית: הם יתבטלו לפני פרוספר. משמעות- המשך הבינוניות של הקופה.
אפשר להתלכלך על כל קופות. בטח גם על מכבי. אבל האמת שהם עוקפים את כללית בלי למצמץ.

אנונימי/ת
22.07.2022, 10:01

עצוב לראות את הפער הגדול בין כמות האנשים האיכותיים בקופה, לרבות בעמדות בכירות, לבין הרמה הדלה כל כך של המועמדים... אורלי ויינשטיין? היא תשמש כמנכ"ל? אחרי שהוכיחה שוב ושוב את אזלת ידה בכל תפקיד שבו שימשה?

אנונימי/ת
23.07.2022, 15:40

איתן וירטהיים אדם כוחני ונוראי. לא ברור איך הפך בכלל להיות מנהל ים יחסי האנוש האיומים שלו.

נראה שלא ברור המסר של ועדות החיפוש הקודמות. אינני יודע מי היא העו"ד, אולם לשניים האחרים בועדת החיפוש יש כבר נסיון בכשלון בועדות הקודמות. כנראה כול עוד לא יחליפו את ועדת החיפוש, חולי ועובדי הקופה ימשיכו לסבול והקופה תמשיך להכשל. חבל