ישראל במלחמה

ארגון הרופאים העצמאים דורש לדחות את רפורמת כפל ביטוחי

ממליצים להשהות את העברת האחריות מחברות הביטוח לשב"ן הקופות: "יש לבחון את יישום התכנית בהתאם למצב המלחמתי, גירעונות הקופות והיכולת להעניק שירות מיטבי למבוטחים"

ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארצ"י. "בכייה לדורות שתשפיע לרעה על שירותי בריאות חיוניים בישראל". צילום: רמי זרנגר

דחו את יישום השלב השני ברפורמת "צמצום כפל ביטוחי" - כך קורא ארגון הרופאים העצמאים בישראל (ארצ"י) בפנייה לשרי האוצר והבריאות וליו"ר ועדת הבריאות. ארגון ארצ"י מצטרף לקריאה דומה של לשכת סוכני הביטוח מראשית השבוע.

בפנייה אל שר האוצר בצלאל סמוטריץ, לשר הבריאות אוריאל בוסו וליו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ יונתן משריקי, נכתב כי גם בימי שקט ושגרה, המעבר צפוי ליצור "זעזועים" בקופות החולים ולהשפיע באופן משמעותי על התארכות התורים בשב"נים ובמערכת הציבורית.

הכותבים, ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארצ"י וסיגל משהיוף, מנכ"לית האיגוד, מציינים בפנייתם כי הדרישה מחברות הביטוח להעביר את כלל המבוטחים שרכשו פוליסות "ניתוחים מהשקל הראשון" מאז שנת 2016, לפוליסות "משלימות שב"ן" עד לחודש יוני הקרוב, תהיה בכייה לדורות.

"בעת הנוכחית, כשישראל נמצאת במלחמה שצפויה להיות ממושכת ולקראת שינויים אקוטיים בתקציב המדינה, נוצר הכרח להקל על מערכת הבריאות בכללותה", כתבו ופירטו: "השינויים מצריכים היבטים תפעוליים משמעותיים, הקצאת תקציבים, משאבים ותהליכים, תוך ניסיון לעמוד במחויבות קופות חולים שלא לייקר את תעריפי השב"ן. מחויבות שההיתכנות למימושה הולכת ופוחתת, נוכח הצרכים הדחופים והמיידיים של מערכת הבריאות בצל המלחמה, החל מבריאות הנפש ועד לשיקום וניידות".

הם קוראים להשהות את המהלך "על מנת להקל על המערכת שארצ"י הוא חלק אינטגרלי ממנה. אנו ממליצים להשהות את העברת האחריות מחברות הביטוח לקופות החולים (שב"ן) במסגרת הרפורמה ולבחון את יישום הסעיף בהתאם למצב המלחמתי, גירעונות קופות החולים והיכולת להעניק שירות מיטבי למבוטחים ולחולים. אי דחייתו של השלב השני תהיה בגדר בכייה לדורות שתשפיע לרעה באופן דרמטי על קבלת שירותי בריאות חיוניים בישראל", סיכמו.

יו"ר לשכת סוכני הביטוח פנה בשבוע שעבר גם הוא לשרים וליו"ר ועדת הבריאות, אך הנימוק שלו לדחיית המהלך היה שרק מספר מצומצם מאוד של חברות ביטוח קיבלו עד כה אישור לשיווק מוצרי ביטוח בריאות חדשים.

נושאים קשורים:  ארצ"י,  ד"ר אייל שפירא,  רפורמת ביטוחי הבריאות,  שב"ן,  חדשות,  ביטוח רפואי,  ישראל במלחמה
תגובות